ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗΣ & ΔΙΑΙΤΗΣΙΑΣ
ΕΔΡΑ: Πλατεία Βικτωρίας 7, Αθήνα 10434, τηλ. 210 88 14 922, 210 88 15 393, info@omed.gr
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ: Πολυτεχνείου 21, Θεσσαλονίκη 54626 2310 517 128, 2310 517 119
ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
ΔΙΑΙΤΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
1/2014
«Για τους όρους αμοιβής και εργασίας των Τεχνικών Ραδιοφώνου μελών της Ένωσης Τεχνικών Ελληνικής Ραδιοφωνίας (Ε.Τ.Ε.Ρ.), που εργάζονται σε ραδιοφωνικούς σταθµούς (Ρ/Σ) µέλη της Ένωσης Ιδιοκτητών Ραδιοφωνικών Σταθμών Αθηνών (Ε.Ι.Ι.Ρ.Α.)»
- Με την υπ’ αριθμ. πρωτ. 267/01/26.6.2014 αίτησή της προς τον Ο.ΜΕ.Δ
η συνδικαλιστική οργάνωση εργαζομένων με την επωνυμία «Ένωση Τεχνικών Ελληνικής Ραδιοφωνίας (Ε.Τ.Ε.Ρ.)» ζήτησε την παροχή υπηρεσιών διαιτησίας για την ρύθμιση των όρων αμοιβής και εργασίας των Τεχνικών Ραδιοφώνου σε επιχειρήσεις – μέλη της με την επωνυμία «Ένωση Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Ραδιοφωνικών Σταθμών Αθηνών (Ε.Ι.Ι.Ρ.Α.)», επειδή οι απευθείας διαπραγματεύσεις και η διαδικασία της μεσολάβησης που διεξήχθη μεταξύ της συνδικαλιστικής οργάνωσης των εργαζομένων με την επωνυμία Ένωση Τεχνικών Ελληνικής Ραδιοφωνίας (Ε.Τ.Ε.Ρ.) και της συνδικαλιστικής οργάνωσης των εργοδοτών με την επωνυμία Ένωση Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Ραδιοφωνικών Σταθμών Αθηνών (Ε.Ι.Ι.Ρ.Α.) δεν οδήγησαν στην κατάρτιση Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. - Την 16/7/2014 ο Χατζής Γεώργιος αναδείχτηκα ως διαιτητής με κλήρωση σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 16 § 4 του ν.1876/1990, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 14 του ν.3899/2010 και τους Κανονισμούς του Ο.Μ.Ε.Δ.
- Την 21/7/2014 ανέλαβα τα καθήκοντα μου και την 23/7/2014 έπειτα από έγγραφη πρόσκληση μου (αριθμ.πρωτ. Ο.ΜΕ.Δ. 322/21.7.2014), κάλεσα σε κατ’ ιδίαν συνάντηση τους εκπροσώπους της συνδικαλιστικής οργάνωσης των εργοδοτών με την επωνυμία Ένωση Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Ραδιοφωνικών Σταθμών Αθηνών (Ε.Ι.Ι.Ρ.Α.) για να εκθέσουν τις απόψεις τους σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 16 § 5 και 15 § 4 του ν. 1876/90 όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 14 του
ν. 3899/2010 και τους κανονισμούς του Ο.ΜΕ.Δ.. Η συνάντηση διενεργήθηκε με νόμιμη εκπροσώπηση της Ε.Ι.Ι.Ρ.Α. και εξεδόθη το σχετικό πρακτικό διαιτησίας Νο 1/23.7.2014 στο οποίο σημειώνεται ότι η εργοδοτική πλευρά Ε.Ι.Ι.Ρ.Α. δεν αναγνωρίζει την διαδικασία της διαιτησίας έχοντας καταθέσει και σχετική επιστολή προς το Δ.Σ. του Ο.ΜΕ.Δ. δια του νομικού της εκπροσώπου (αριθμ.πρωτ.Ο.ΜΕ.Δ. 314/16.7.2014). - Την 24/7/2014 έπειτα από έγγραφη πρόσκληση μου (αριθμ. πρωτ. Ο.ΜΕ.Δ. 323/21.7.2014), κάλεσα σε κατ’ ιδίαν συνάντηση τους εκπροσώπους της συνδικαλιστικής οργάνωσης των εργαζομένων με την επωνυμία Ένωση Τεχνικών Ελληνικής Ραδιοφωνίας – (Ε.Τ.Ε.Ρ.), για να εκθέσουν τις απόψεις τους σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 16 § 5 και 15 § 4 του ν. 1876/90 όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 14 του ν. 3899/2010 και τους Κανονισμούς του Ο.ΜΕ.Δ.. Η συνάντηση διενεργήθηκε με νόμιμη εκπροσώπηση της Ε.Τ.Ε.Ρ. και εξεδόθη το Νο 2/24.7.2014 σχετικό πρακτικό διαιτησίας στο οποίο σημειώνεται το αίτημα τους για την ανάγκη έκδοσης διαιτητικής απόφασης σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην αίτηση παροχής υπηρεσιών μεσολάβησης. Η Ε.Τ.Ε.Ρ. κατέθεσε ΥΠΟΜΝΗΜΑ (συνημμένα 26 έγγραφα) με αριθμ. πρωτ. Ο.ΜΕ.Δ. 328/22.7.2014. Το ΥΠΟΜΝΗΜΑ με τα συνημμένα 26 έγγραφα κοινοποιήθηκαν και προς την Ε.Ι.Ι.Ρ.Α. ως οι κανόνες ορίζουν.
- Την 30.7.2014 έπειτα από έγγραφη πρόσκληση μου (αριθμ. πρωτ Ο.Μ.Ε.Δ. 343/24.7.2014), κάλεσα σε κοινή συνάντηση τους εκπροσώπους της συνδικαλιστικής οργάνωσης των εργοδοτών με την επωνυμία Ένωση Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Ραδιοφωνικών Σταθμών Αθηνών (Ε.Ι.Ι.Ρ.Α.) και την συνδικαλιστική οργάνωση των εργαζομένων με την επωνυμία Ένωση Τεχνικών Ελληνικής Ραδιοφωνίας – (Ε.Τ.Ε.Ρ.) για να εκθέσουν τις απόψεις τους σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 16 § 5 και 15 § 4 του ν. 1876/90 όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 14 του ν. 3899/2010 και τους Κανονισμούς του Ο.ΜΕ.Δ.. Κατόπιν συμφωνίας μεταξύ των μερών η συνάντηση της 30.7.2014 αναβλήθηκε και εξεδόθη το υπ’ αριθμ. πρωτ. 350/28.7.2014 έγγραφο – πρόσκληση Ο.ΜΕ.Δ. για κοινή συνάντηση την 4η Αυγούστου 2014 και ώρα 12:00.
- Την 4η Αυγούστου 2014 διενεργήθηκε η προγραμματισθείσα κοινή συνάντηση με νόμιμη εκπροσώπηση των διαπραγματευομένων μερών Ε.Τ.Ε.Ρ. και Ε.Ι.Ι.Ρ.Α. και εξεδόθη το υπ’ αριθμ. 3/4.8.2014 Πρακτικό Διαιτησίας στο οποίο καταγράφονται οι απόψεις των μερών και μεταξύ άλλων σημειώνεται:
«Επειδή οι εκπρόσωποι της εργοδοτικής πλευράς προσήλθαν να λάβουν μέρος στην διαδικασία της διαιτησίας παρά την εκπεφρασμένη άποψη τους με το κατατεθέν έγγραφο Υπόμνημα – Ενστάσεις (αριθμ. πρωτ. Ο.ΜΕ.Δ. 314/16.7.2014) της Ε.Ι.Ι.Ρ.Α. υπογεγραμμένου από τον πληρεξούσιο δικηγόρο αυτής κ. Θεοδόση Γεώργιου με το οποίο γνωστοποιούν στον Ο.ΜΕ.Δ. μεταξύ άλλων ότι:
1) «Η αποδοχή εκ μέρους του Ο.ΜΕ.Δ. αιτήματος έναρξης διαδικασίας διαιτησίας του ν. 1876/1990 είναι μη νόμιμη»
2) «Η αντίθετη προσέγγιση εκ μέρους των οργάνων του Ο.ΜΕ.Δ. (ΔΣ/Διαιτητής) οδηγεί προφανώς σε παράβαση καθήκοντος» και
3) «Με βάση τα ανωτέρω η Ε.Ι.Ι.Ρ.Α. δηλώνει ότι δεν αποδέχεται τη διαδικασία ανάδειξης διαιτητή και εν γένει την όλη διαδικασία της διαιτησίας την οποία θεωρεί απολύτως παράνομη»
ετέθη θέμα εάν το προαναφερθέν έγγραφο παραμένει σε ισχύ και εν τέλει ποια είναι η θέση της Ε.Ι.Ι.Ρ.Α. στην εν εξελίξει ευρισκόμενη κοινή συνάντηση διαιτησίας.
«Ο Διαιτητής κ. Γ. Χατζής είπε ότι οφείλει να απαντήσει επί των αιτιάσεων της Ε.Ι.Ι.Ρ.Α. που αναγράφονται στο σχετικό έγγραφο Υπόμνημα –Ενστάσεις προς τον Ο.ΜΕ.Δ. (αριθμ.πρωτ.Ο.ΜΕ.Δ. 314/16-7-2014) αυτής, τόσο ως προς το παράνομο της διαδικασίας διαιτησίας επί του οποίου έχει εκδοθεί και αποσταλεί προς την Ε.Ι.Ι.Ρ.Α. σχετική επιστολή του Δ.Σ. του Ο.ΜΕ.Δ. (η οποία προσαρτάται στο παρόν πρακτικό), όσο και στο θέμα της παράβασης καθήκοντος του ως διαιτητού και επί του οποίου η θέση του είναι ότι η ανάληψη της υπόθεσης διαιτησίας εκ μέρους του είναι καθόλα νόμιμη και ισχυρή βάσει του άρθρ.16 ν.1876/1990 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και της πρόσφατης απόφασης ΟλΣΤΕ 2307/2014 και ότι αντιθέτως θα αποτελούσε καταφανώς παράβαση καθήκοντος η άρνηση ανάληψης της διαιτησίας. Ο συμμετέχων στην συνάντηση Πρόεδρος του Δ.Σ. της Ε.Ι.Ι.Ρ.Α. κ. Κωστάκης Παναγιώτης είπε ότι έχει εξουσιοδοτηθεί από το Δ.Σ. της Ε.Ι.Ι.Ρ.Α. να συμμετάσχει στην διαδικασία της διαιτησίας και δεν τίθεται θέμα χαρακτηρισμού αυτής ως παράνομης και ως εκ τούτου το προμνησθέν έγγραφο (αριθμ.πρωτ.Ο.ΜΕ.Δ. 314/16-7-2014) της Ε.Ι.Ι.Ρ.Α. δεν ισχύει. Δεσμεύτηκε δε να προσκομίσει και σχετικό έγγραφο – απόφαση του Δ.Σ. της Ε.Ι.Ι.Ρ.Α. επί αυτού (προσκομίσθηκε απόσπασμα πρακτικού Ε.Ι.Ι.Ρ.Α. της 25.7.2014 με αριθμ. πρωτ. ΟΜΕ.Δ. 394/1-9-2014). Η υπογραφή του στο παρόν πρακτικό επαληθεύει τα λεχθέντα υπ’ αυτού κατά την συνάντηση διαιτησίας. Μετά τα ανωτέρω η διαδικασία διαιτησίας προχώρησε επί του περιεχομένου της συνάντησης».
- Mε κοινή συμφωνία των μερών ορίστηκε νέα κοινή συνάντηση για τις 14.8.2014 ώρα 12:00 με θέματα προς συζήτηση για επίτευξη συμφωνίας όσα περιλαμβάνονται ως αντικείμενο της διαιτησίας στο Νο 3/4.8.2014 πρακτικό διαιτησίας.
- Με το υπ’ αριθμ. πρωτ. 371/4.8.2014 έγγραφο Ο.ΜΕ.Δ. απεστάλη πρόσκληση για κοινή συνάντηση την 14.8.2014 ημέρα Πέμπτη και ώρα 12.00 με την συνδικαλιστική οργάνωση εργοδοτών με την επωνυμία Ένωση Ιδιοκτητών Ραδιοφωνικών Σταθμών Αθηνών Ε.Ι.Ι.Ρ.Α. και τη συνδικαλιστική οργάνωση των εργαζομένων με την επωνυμία Ένωση Τεχνικών Ελληνικής Ραδιοφωνίας Ε.Τ.Ε.Ρ. (στα κεντρικά γραφεία του Ο.ΜΕ.Δ., Πλατεία Βικτωρίας 7, 4ος όροφος, Αθήνα).
- Την 11.8.2014 απεστάλη ΥΠΟΜΝΗΜΑ (συνημμένα 18 έγγραφα) (αριθμ. πρωτ. Ο.ΜΕ.Δ. 377/11.8.14) της συνδικαλιστικής οργάνωσης εργοδοτών με την επωνυμία Ένωση Ιδιοκτητών Ραδιοφωνικών Σταθμών Αθηνών Ε.Ι.Ι.Ρ.Α.
Το ΥΠΟΜΝΗΜΑ (συνημμένα 18 έγγραφα) κοινοποιήθηκε και προς την Ε.Τ.Ε.Ρ. ως οι κανόνες ορίζουν. Η κοινή συνάντηση διενεργήθηκε με νόμιμη εκπροσώπηση της Ε.Ι.Ι.Ρ.Α. & Ε.Τ.Ε.Ρ. και εξεδόθη το Νο 4/14.8.2014 σχετικό πρακτικό διαιτησίας με το οποίο ορίστηκε κατ’ιδίαν συνάντηση με την Ε.Τ.Ε.Ρ. στις 19.8.2014 και με την Ε.Ι.Ι.Ρ.Α. την 26.8.2014 και ώρα 12 μμ (στα γραφεία του Ο.ΜΕ.Δ. Πλ.Βικτωρίας 7), με θέματα προς συζήτηση τα όσα περιλαμβάνονται στα πρακτικά διαιτησίας. - Η κατ’ ιδίαν συνάντηση με την Ε.Τ.Ε.Ρ. της 19.8.2014 διενεργήθηκε βάσει της υπ’ αριθμ. πρωτ. 382/18.8.2014 πρόσκλησης Ο.ΜΕ.Δ. και εξεδόθη το
Νο5/19.8.2014 σχετικό πρακτικό διαιτησίας και με την Ε.Ι.Ι.Ρ.Α. στις 26.8.2014 και εξεδόθη το Νο 6/26.8.14 πρακτικό διαιτησίας. - Κατά τις κατ’ιδίαν και κοινές συναντήσεις με τα ενδιαφερόμενα μέρη υπήρξε νόμιμη παράσταση αυτών με τους εξουσιοδοτημένους εκπροσώπους των, ως αναγράφονται στα σχετικά πρακτικά. Κατά τις κοινές συναντήσεις των μερών
Νο 3/4.8.14 & Νο 4/14.8.2014 πρακτικά διαιτησίας καθορίστηκε το αντικείμενο της διαιτησίας και συγκεκριμένα :
1) Ο καθορισμός των κατωτάτων ορίων βασικών μηνιαίων μισθών (μισθολογικών κλιμακίων των τεχνικών ραδιοφωνίας (ηλεκτρονικών & ηχοληπτών)
2) Ο ημερήσιος χρόνος εργασίας
3) Η αμοιβή της υπερεργασίας & υπερωρίας
4) Ο αριθμός ημερών των συνδικαλιστικών αδειών
5) Το πεδίο εφαρμογής της Δ.Α.
6) Περίπτωση προστασίας από καταγγελία συμβάσεως εργασίας.
7) Η καταβολή & εξόφληση αποδοχών
8) Χρόνος προειδοποίησης σε περίπτωση απεργίας.
9) Η ισχύς & διάρκεια της Δ.Α.
Kατόπιν των ανωτέρω
Και εν όψει της σαφούς αδυναμίας των ενδιαφερομένων μερών να καταλήξουν σε συμφωνία αφού έλαβα υπόψη μου τα ακόλουθα:
- Την από 29.10.2012 εξώδικη δήλωση – καταγγελία της υπ’ αριθμ. 8/2012 Δ.Α. του Ο.ΜΕ.Δ εκ μέρους της Ε.I.I.Ρ.A. και την σε αυτήν πρόσκληση για διαπραγματεύσεις με την εργατική πλευρά στην οποία περιλαμβάνονται τα οικονομικά και θεσμικά αιτήματα και η οποία κοινοποιήθηκε νόμιμα στην αρμόδια Δ/νση του Υπουργείου Εργασίας.
- Την υπ’ αριθμ.πρωτ. 26/1Μ/9.1.2013 αίτηση προς τον Ο.ΜΕ.Δ της συνδικαλιστικής οργάνωσης των εργαζομένων με την επωνυμία Ένωση Τεχνικών Ελληνικής Ραδιοφωνίας (Ε.Τ.Ε.Ρ.) για παροχή υπηρεσιών μεσολάβησης.
- Την υπ’ αριθμ. πρωτ. 196/5 Μαρτίου 2013 Ο.ΜΕ.Δ. Πρόταση Μεσολάβησης του Μεσολαβητή κ. Μαυραγάνη Ευστράτιου.
- Το με υπ’ αριθμ.πρωτ. 226/14.3.2013 Ο.ΜΕ.Δ. προς την εργατική πλευρά με την επωνυμία «Ένωση Τεχνικών Ελληνικής Ραδιοφωνίας Ε.Τ.Ε.Ρ.» και την εργοδοτική πλευρά με την επωνυμία «Ένωση Ιδιοκτητών Ραδιοφωνικών Σταθμών Αθηνών Ε.Ι.Ι.Ρ.Α.» έγγραφο ότι «την πρόταση μεσολάβησης του Μεσολαβητή κ. Ευστράτιου Μαυραγάνη απεδέχθη η εργατική πλευρά και απέρριψε η εργοδοτική».
- Την Σ.Σ.Ε. της 13.4.2009 για τους όρους αμοιβής και εργασίας των Τεχνικών Ραδιοφώνου (ηλεκτρονικών και ηχοληπτών) (Π.Κ. 18/13-4-09) και τις υπ’αριθμ. 2-Εφ/2010 και 8/2012 Διαιτητικές Αποφάσεις του Ο.ΜΕ.Δ.
- Όλα τα έγγραφα του φακέλου της διαδικασίας μεσολάβησης του Μεσολαβητή
κ. Ευστράτιου Μαυραγάνη. - Την μελέτη «φόρμα επαγγελματικού περιγράμματος του/της ηχολήπτη/τριας» που εκπονήθηκε από το ΕΚΕΠΙΣ (νυν ΕΟΠΠΕΠ) στο πλαίσιο του προγράμματος ΕΣΠΑ, όπου αναλύονται οι συνθήκες και οι προϋποθέσεις άσκησης του επαγγέλματος του ηχολήπτη όπως επίσης και την περιγραφή επαγγέλματος αυτού του ΟΑΕΔ – ΟΕΕΚ.
- Το ότι, όπως δηλώθηκε από τα μέρη, στο πεδίο ισχύος της διαδικασίας έκδοσης Δ.Α. περιλαμβάνονται 42 ραδιοφωνικοί σταθμοί της Αττικής μέλη της Ε.Ι.Ι.Ρ.Α, εκ των οποίων 10 περίπου εξ’ αυτών είναι ενημερωτικοί και 200 περίπου τεχνικοί μέλη της Ε.Τ.Ε.Ρ., που εργάζονται στους ανωτέρω ραδιοφωνικούς σταθμούς.
- Tις απόψεις των μερών που συνοψίζονται στα εξής:
α) H εργατική πλευρά «Ένωση Τεχνικών Ελληνικής Ραδιοφωνίας (Ε.Τ.Ε.Ρ.)» αναφέρθηκε:
- Στις απόψεις της που αναπτύχτηκαν κατά το στάδιο της μεσολάβησης § 6 ανωτέρω.
- Στο περιεχόμενο του υπ’ αριθμ. πρωτ. Ο.ΜΕ.Δ. 328/22.7.2014 υπομνήματος της 21.7.2014 (συνημμένα 26 έγγραφα).
- Στις απόψεις που εκφράστηκαν και καταγράφηκαν στα πρακτικά των κοινών και κατ’ ιδίαν συναντήσεων Νο 2/24.7.2014, Νο 3/4.8.2014, Νο 4/14.8.2014, Νο 5/19.8.2014.
β) H εργοδοτική πλευρά «Ένωση Ιδιοκτητών Ραδιοφωνικών Σταθμών Αθηνών (Ε.Ι.Ι.Ρ.Α.)» αναφέρθηκε:
- Στις απόψεις της που αναπτύχτηκαν κατά το στάδιο της μεσολάβησης § 6 ανωτέρω.
- Στο περιεχόμενο του υπ’ αριθμ. πρωτ. Ο.ΜΕ.Δ. 377/11.8.2014 υπομνήματος της E.I.I.Ρ.Α. (συνημμένα 18 έγγραφα)
- Στις απόψεις που εκφράστηκαν και καταγράφηκαν στα πρακτικά των κοινών & κατ’ιδίαν συναντήσεων Νο 1/23.7.2014, Νο 3/4.8.2014, Νο 4/14.8.2014, Νο 6/26.8.2014.
- Το γεγονός ότι κατά την διαδικασία της διαιτησίας διαπιστώνεται:
- Συμφωνία των μερών μόνο στο της § 11.7 ανωτέρω «Η καταβολή & εξόφληση αποδοχών»
Αντικείμενο Διαιτησίας | Ρύθμιση Διαιτητικής Απόφασης |
«Η καταβολή & εξόφληση αποδοχών» | Ένταξη στο άρθρο 3 |
2) Διαφωνία των μερών σε όλα τα υπόλοιπα θέματα, εκτός της § 11.7 ανωτέρω, του αντικείμενου της διαδικασίας διαιτησίας επί των οποίων επιλαμβάνεται η παρούσα Δ.Α. με τα σχετικά άρθρα αυτής ως κάτωθι:
Αντικείμενο Διαιτησίας | Ρύθμιση Διαιτητικής Απόφασης |
1) Ο καθορισμός των κατώτατων ορίων βασικών μηνιαίων μισθών (μισθολογικών κλιμακίων των τεχνικών ραδιοφωνίας) (ηλεκτρονικών & ηχοληπτών) | (Άρθρο 2) «Αποδοχές» |
2) Ο ημερήσιος χρόνος εργασίας | (Άρθρα 3 & 4) σε συνάρτηση με (Άρθρο 7) «Διασφάλιση Θέσεων Εργασίας – Ρήτρα Ζημίας» |
3) Η αμοιβή της υπερεργασίας & υπερωρίας | Ως ο νόμος ορίζει |
4) Ο αριθμός ημερών των συνδικαλιστικών αδειών | (Άρθρο 5) «Άδειες Άσκησης Συνδικαλιστικών Καθηκόντων» |
5) Το πεδίο εφαρμογής της Δ.Α. | (Άρθρο 1) «Πεδίο Εφαρμογής» σε συνάρτηση με (Άρθρο 7) «Διασφάλιση Θέσεων Εργασίας – Ρήτρα Ζημίας» |
6 ) Περίπτωση προστασίας από καταγγελία συμβάσεως εργασίας | Σχετική ρύθμιση στο Άρθρο 7 «Διασφάλιση Θέσεων Εργασίας – Ρήτρα Ζημίας» |
7) Χρόνος προειδοποίησης σε περίπτωση απεργίας. | Σχετική ρύθμιση στο Άρθρο 6 «Γενικά Θέματα» |
8) Η διάρκεια & ισχύς της Δ.Α. | (Άρθρο 8) «Αρχή της ευνοϊκότερης ρύθμισης» & (Άρθρο 9) «Διάρκεια –Ισχύς» |
11.Την έκθεση ΙΟΒΕ (Ιούνιος 2014)- ΕΛΛΑ∆Α : Σηµαντική βελτίωση κλίµατος, µε ενίσχυση καταναλωτικής εμπιστοσύνης
«Ο ∆είκτης Οικονοµικού Κλίµατος στην Ελλάδα τον Ιούνιο διατηρεί την πρόσφατη ανοδική τάση του και διαμορφώνεται στις 103,7 (από 99,1) µονάδες, στην καλύτερη επίδοση από τον Απρίλιο του 2008. Η απαισιοδοξία πολιτών και επιχειρήσεων για την εξέλιξη της οικονοµικής δραστηριότητας στη χώρα συνεχώς αμβλύνεται: στις Υπηρεσίες καταγράφεται αισθητή ανάκαµψη προσδοκιών, ενώ και στη Βιοµηχανία, το Λιανικό Εµπόριο και τις Κατασκευές το κλίµα επίσης βελτιώνεται. Η καταναλωτική εµπιστοσύνη συνεχίζει να βελτιώνεται για τέταρτο διαδοχικό µήνα, στα λιγότερο αρνητικά επίπεδα των τελευταίων 4½ ετών, αντανακλώντας λιγότερο απαισιόδοξες προβλέψεις για την οικονοµική κατάσταση των νοικοκυριών και της χώρας. Όπως είναι εύλογο ένα µέρος της καταγραφόµενης βελτίωσης θα πρέπει να αποδοθεί στην ιδιαίτερα θετική πορεία του τουρισµού που µε τη σειρά της επηρεάζει διάφορους κλάδους της οικονοµίας ενώ στηρίζει εισοδηµατικά µεγάλο πλήθος νοικοκυριών, κυρίως στην περιφέρεια».
12.Την εξέλιξη του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή της ΕΛ.ΣΤΑΤ του έτους 2013 & 2014:
ΕΛ.ΣΤΑΤ Ιούλιος 2014 «Από τη σύγκριση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή (Γ∆ΤΚ) του µηνός Ιουλίου 2014, προς τον αντίστοιχο ∆είκτη του Ιουλίου 2013 προκύπτει µείωση 0,7%, έναντι µείωσης επίσης 0,7%, που σηµειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2013 προς το 2012. Ο Γενικός ∆είκτης κατά τον µήνα Ιούλιο 2014 σε σύγκριση µε τον Ιούνιο 2014, παρουσίασε µείωση 1,2%, έναντι µείωσης 1,7%, που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους. Ο µέσος ∆είκτης του δωδεκαµήνου Αυγούστου 2013 – Ιουλίου 2014 σε σύγκριση προς τον ίδιο ∆είκτη του δωδεκαµήνου Αυγούστου 2012 – Ιουλίου 2013 παρουσίασε µείωση 1,5%, έναντι αύξησης 0,3%, που σηµειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούµενο δωδεκάµηνο».
- Την πολιτική μισθών & απασχόλησης της Ε.Γ.Σ.Σ.Ε. 2013-2014 που αποτυπώνει την γενική πολιτική εξέλιξη των κατώτατων μισθών & ημερομισθίων και η οποία παραμένει αμετάβλητη για τα έτη 2013 & 2014 όπως προβλέπεται από τα σχετικά άρθρα της Ε.Γ.Σ.Σ.Ε.:
1) Για το 2013 ΑΡΘΡΟ 2 «Τα συμβαλλόμενα μέρη αποφασίζουν ότι όλοι οι θεσμικοί όροι εργασίας, που θεσπίσθηκαν με τις προηγούμενες Ε.Γ.Σ.Σ.Ε. και τις αντίστοιχες Διαιτητικές Αποφάσεις, όπως ίσχυαν κατά την διαδοχή τους, αποτελούν ενιαίο σύνολο και εξακολουθούν να ισχύουν»
2) Για το 2014 ΑΡΘΡΟ 3 «Τα συμβαλλόμενα μέρη αποφασίζουν ότι όλοι οι θεσμικοί όροι εργασίας, που θεσπίσθηκαν με τις προηγούμενες Ε.Γ.Σ.Σ.Ε. και τις αντίστοιχες Διαιτητικές Αποφάσεις, όπως ίσχυαν κατά τη διαδοχή τους, αποτελούν ενιαίο σύνολο και εξακολουθούν να ισχύουν».
- Την Δ.Α. 26/2011 για τους ορους αμοιβής και εργασίας των ΤεχνικώνΤηλεόρασης που εργάζονται σε Τηλεοπτικούς Σταθμούς με εθνική εμβέλεια.
- To άρθρο 5 παρ. 1 Συντάγματος περί οικονομικής και επιχειρηματικής ελευθερίας, καθώς και της επίσης συνταγματικά κατοχυρωμένης, από το Σύνταγμα και την ΕΣΔΑ., ιδιοκτησίας του εργοδότη (άρθρο 17 Συντάγματος, ως και διατάξεις του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ.).
- Τα στοιχεία των οικονομικών καταστάσεων Ρ/Σ (ισολογισμοί, αποτελέσματα χρήσεως, ταμειακές ροές), τις δικαστικές εκκρεμότητες για οικονομικές –εργασιακές διαφορές μεταξύ εργαζομένων & εργοδοτών, τα γενικά επίπεδα απασχόλησης & ανεργίας).
- Τα στατιστικά στοιχεία του ΙΚΑ Αριθμ. Πρωτ. Γ71/36/1.8.2014 «Σύγκριση βασικών μεγεθών Δεκ. 2013-Δεκέμβριος 2012».
- Το γεγονός ότι ο διαιτητής καλείται σύμφωνα,
1) Με το άρθρο 16 σε συνδυασμό με το νέο άρθρο 14 § 2 του
ν. 1876/1990,όπως αυτά ισχύουν με βάση το άρθρο 14 του ν. 3899/2010,
2) Με το άρθρο 3 § 3 της ΠΥΣ 6/2012:
«Μεταξύ των στοιχείων, που σύμφωνα με την παράγραφο 5 του άρθρου 16 του Ν. 1876/1990 (Α΄ 27), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, λαμβάνει υπόψη του ο διαιτητής ή η Επιτροπή Διαιτησίας, περιλαμβάνονται και οικονομικά και χρηματοοικονομικά στοιχεία, που συγκεντρώθηκαν κατά την διαδικασία της διαιτησίας και κυρίως οι οικονομικές συνθήκες, η πρόοδος στην μείωση του κενού ανταγωνιστικότητας, η μείωση του μοναδιαίου κόστους εργασίας κατά τη διάρκεια του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής της χώρας και η παραγωγική δραστηριότητα στον επαγγελματικό κλάδο που σχετίζεται με την διαφορά».
3) Με την απόφαση της ΟλΣτΕ 2307/2014 και την ακύρωση των διατάξεων του άρθρου 3 παρ. 1, 2 και 4 ΠΥΣ 6/2012:
«…Επειδή, συνεπώς, οι διατάξεις των παρ. 1 και 2 του άρθρου 3 της Π.Υ.Σ. 6/2012, οι οποίες προβλέπουν την κατάργηση της δυνατότητας μονομερούς προσφυγής στην διαιτησία και περιορίζουν το αντικείμενό της και οι οποίες αντιβαίνουν προς το άρθρο 22 παρ. 2 του Συντάγματος, για τους λόγους που εκτέθηκαν στις προηγούμενες σκέψεις και προβάλλονται βασίμως με τις κρινόμενες αιτήσεις, πρέπει να ακυρωθούν. Πρέπει, επίσης, κατ’ αποδοχή των ίδιων λόγω ακυρώσεως, να ακυρωθούν και οι – συναφείς με τις παραπάνω διατάξεις των παρ. 1 και 2 – μεταβατικές διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 3 της ΠΥΣ 6/2012…».
να υποκαταστήσει την ελλείπουσα συμφωνία των μερών επί της συλλογικής διαφοράς η δε έκταση της ρυθμιστικής του αρμοδιότητας οριοθετήθηκε με συμφωνία των μερών στα θέματα που αναφέρονται στην § 11 της παρούσας Δ.Α. Η διαιτητική απόφαση διέπεται από τις αρχές της ισότητας των διαδίκων και της ακρόασης και των δύο πλευρών. Η πρώτη πραγματώνεται όταν κανένας από τους διαδίκους δεν αποκτά, σε σχέση με τους λοιπούς, ιδιαίτερα δικαιώματα, ή δεν απαλλάσσεται από τις επιβαλλόμενες στους άλλους υποχρεώσεις στο δικονομικό πεδίο. Η δεύτερη επιτυγχάνεται με την παροχή σε όλους τους διαδίκους της ευχέρειας, αφ ενός να παραστούν κατά τις συζητήσεις της διαφοράς και την υποβολή των ισχυρισμών τους και των αποδεικτικών τους μέσων, ύστερα από σχετική κλήτευσή τους από τους διαιτητές, αφ’ ετέρου δε να λάβουν γνώση των ισχυρισμών των αντιδίκων τους και να τους αντικρούσουν (ΑΠ 40/2010).
- Την ανάγκη να ρυθμιστούν οι όροι αμοιβής & εργασίας με διαιτητική απόφαση αφού εξαντλήθηκε κάθε προσπάθεια επίτευξης συλλογικής σύμβασης εργασίας με συλλογική διαπραγμάτευση μεταξύ της Ένωσης Τεχνικών Ελληνικής Ραδιοφωνίας (Ε.Τ.Ε.Ρ.) και Ένωσης Ιδιοκτητών Ραδιοφωνικών Σταθμών Αθηνών (Ε.Ι.Ι.Ρ.Α.) αλλά και του γεγονότος ότι έχει μεσολαβήσει μεγάλο χρονικό διάστημα από την λήξη της μετενέργειας της Σ.Σ.Ε. 2009 & Δ.Α. 8/2012 και της δημιουργηθείσης εξ’ αυτού του γεγονότος καταστάσεως στους όρους αμοιβής και εργασίας των Τεχνικών Ραδιοφωνίας (Ηλεκτρονικών & Ηχοληπτών) στις επιχειρήσεις Ρ/Σ .
κατέληξα στην εξής απόφαση :
Άρθρο 1
Πεδίο εφαρμογής
Από την ημερομηνία κατάθεσης της παρούσας στο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας στις διατάξεις της παρούσης Σ.Σ.Ε. υπάγονται οι τεχνικοί ραδιοφώνου, µέλη της Ένωσης Τεχνικών Ελληνικής Ραδιοφωνίας (Ε.Τ.Ε.Ρ.) που εργάζονται σε ραδιοφωνικούς σταθµούς (Ρ/Σ) µέλη της Ένωσης Ιδιοκτητών Ραδιοφωνικών Σταθμών Αθηνών (Ε.Ι.Ι.Ρ.Α.) µε τις ειδικότητες:
α) Του ηλεκτρονικού: Ως ηλεκτρονικός Ρ/Σ ορίζεται ο εργαζόμενος για την εγκατάσταση, συντήρηση και έλεγχο καλής λειτουργίας όλων ανεξαιρέτως των ηλεκτρονικών συστημάτων και μηχανημάτων (αναλογικών και ψηφιακών), που απαιτούνται για την εγγραφή, αναπαραγωγή, υποστήριξη, μετάδοση και εκποµπή ηχητικού σήµατος σε οποιανδήποτε µορφή και σε κάθε φυσικό µέσο, καθώς επίσης για την εγκατάσταση, συντήρηση και έλεγχο καλής λειτουργίας των µηχανηµάτων εκποµπής ραδιοφωνικού σήµατος από τα στούντιο του Ρ/Σ προς τους χώρους εγκατάστασης των ποµπών ή εργάζεται για την εγκατάσταση, συντήρηση και έλεγχο καλής λειτουργίας των συστηµάτων εκποµπής των Ρ/Σ ή είναι υπεύθυνος για την τεχνική κάλυψη των εξωτερικών µεταδόσεων του Ρ/Σ όταν και όπου απαιτείται από τον Ρ/Σ και
β) Του ηχολήπτη: Ως ηχολήπτης Ρ/Σ ορίζεται ο εργαζόµενος για την τεχνική και καλλιτεχνική κάλυψη του προς εγγραφή, επεξεργασία ή µετάδοση από τον Ρ/Σ προγράµµατος και είναι αυτός που χειρίζεται τα µηχανήµατα ήχου, είτε ο ήχος αυτός παράγεται και µεταδίδεται ταυτοχρόνως, είτε ηχογραφείται σε οποιαδήποτε µορφή ηχητικού υλικού ή ηλεκτρονικού υπολογιστή και µεταδίδεται µέσω ηλεκτρονικών συστηµάτων ήχου ή οιασδήποτε άλλης µορφής, σε οποιονδήποτε χρόνο από τον ραδιοφωνικό σταθµό και η εργασία του πραγµατοποιείται εντός των εγκαταστάσεων του Ρ/Σ ή εκτός αυτών, όταν αυτό απαιτείται για την υλοποίηση του προγράµµατος του Ρ/Σ.
Οι εργαζόµενοι ως ηχολήπτες ή ηλεκτρονικοί Ρ/Σ πρέπει:
α) Να έχουν πτυχίο ΙΕΚ-ΤΕΕ – ΡΑΔΙΟΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΥ Α, Β – ΤΕΣ – ΚΕΤΕ – ΚΕΚ – ΚΕΤΕΣ – ΚΕΣ -ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ή κρατικών σχολών ειδίκευσης οιουδήποτε τοµέα ηλεκτρονικού ή ηλεκτροτεχνίτου ή ραδιοτεχνίτου ή Τ.Ε.Ι. των αντίστοιχων ειδικοτήτων ή ανωτέρας ή ανωτάτης σχολής θετικών επιστηµών (µαθηµατικών, φυσικών, χηµικών ή Τεχνικών κλάδων όπως ηλεκτρολόγων ή ακουολογίας).
Οι σχολές ή τα τµήµατα σχολών Ηχοληπτών, Ηλεκτρονικών, Εικονοληπτών και Μουσικής για την εφαρµογή όλων των διατάξεων της παρούσης θεωρούνται αντίστοιχες,
β) Ως εµπειρικοί να έχουν προϋπηρεσία τουλάχιστον 5 έτη ως ηχολήπτες Ρ/Σ ή ηλεκτρονικοί Ρ/Σ ανάλογα µε την ειδικότητα για την οποία προσλαµβάνονται.
Όσοι Τεχνικοί Ρ/Σ εργάζονταν κατά την 2 α Μαρτίου 2004 απασχολούµενοι σε κάποια από τις παραπάνω ειδικότητες ανεξάρτητα από την κατοχύρωση των τυπικών προσόντων που ορίζονται για την κάθε ειδικότητα (πτυχία ή εµπειρικότητα ή προϋπηρεσία), θεωρείται ότι είναι ειδικευµένοι στην ειδικότητα που απασχολούνται και µπορούν να την ασκούν, ακολουθώντας, βάσει προϋπηρεσίας τα κατώτατα όρια των βασικών µηνιαίων µισθών, όπως αυτά καθορίζονται από την παρούσα Σ.Σ.Ε..
Προσλήψεις τεχνικού προσωπικού µετά την 2α Μαρτίου 2004 πρέπει να γίνονται µε βάση τουλάχιστον τα τυπικά προσόντα (α) πτυχία ή (β) εµπειρικότητα που περιγράφονται παραπάνω αναλυτικά για κάθε ειδικότητα. Η ειδικότητα που µπορούν να ασκούν είναι αυτή που έχουν (ασκούν) κατά την στιγµή που υπεγράφη η Σ.Σ.Ε. µεταξύ Ε.Τ.Ε.Ρ και Ε.Ι.Ι.Ρ.Α της 2ας Μαρτίου 2004. Τυχόν µετάβαση του Τεχνικού από την µία ειδικότητα στην άλλη, θεωρείται συνέχεια της προηγουµένης και ουδόλως τον επηρεάζει στον βασικό µισθό ή στα ασφαλιστικά του δικαιώµατα.
Διευκρινίζεται ότι, όπου στο κείµενο της παρούσης αναφέρεται η λέξη «Τεχνικός», σε όλες τις περιπτώσεις σηµαίνει «Ηχολήπτης ή Ηλεκτρονικός ραδιοσταθµού».
Άρθρο 2
Αποδοχές
Από την ημερομηνία κατάθεσης της παρούσας στο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, τα κατώτατα όρια βασικών µηνιαίων µισθών (µισθολογικών κλιµακίων) για τους εργαζόµενους Τεχνικούς (Ηχολήπτες και Ηλεκτρονικούς), σε Ρ/Σ της χώρας καθορίζονται ως εξής:
ΈτηΥπηρεσίας και Προϋπηρεσίας | Κλιμάκια σε Ευρώ |
από 0 έως 2ο συμπληρωμένο | 1,010 |
από 2ο συμπληρωμένο έως 4ο συμπληρωμένο | 1,080 |
από 4ο συμπληρωμένο έως 6ο συμπληρωμένο | 1,150 |
από 6ο συμπληρωμένο έως 8ο συμπληρωμένο | 1,230 |
από 8ο συμπληρωμένο έως 10ο συμπληρωμένο | 1,300 |
από 10ο συμπληρωμένο έως 12ο συμπληρωμένο | 1,380 |
από 12ο συμπληρωμένο έως 14ο συμπληρωμένο | 1,415 |
από 14ο συμπληρωμένο έως 16ο συμπληρωμένο | 1,495 |
από 16ο συμπληρωμένο έως 18ο συμπληρωμένο | 1,590 |
από 18ο συμπληρωμένο έως 20ο συμπληρωμένο | 1,630 |
από 20ο συμπληρωμένο έως 22ο συμπληρωμένο | 1,675 |
από 22ο συμπληρωμένο έως 24ο συμπληρωμένο | 1,740 |
από 24ο συμπληρωμένο έως 26ο συμπληρωμένο | 1,800 |
από 26ο συμπληρωμένο έως 28ο συμπληρωμένο | 1,900 |
από 28ο συμπληρωμένο έως 30ο συμπληρωμένο | 2,015 |
από 30ο συμπληρωμένο έως 32ο συμπληρωμένο | 2,085 |
από 32ο συμπληρωμένο έως 34ο συμπληρωμένο | 2,180 |
από 34ο συμπληρωμένο έως 36ο συμπληρωμένο | 2,270 |
από 36ο συμπληρωμένο έως 38ο συμπληρωμένο | 2,360 |
από 38ο συμπληρωμένο έως 40ο συμπληρωμένο | 2,480 |
από 41ο και άνω | 2,585 |
Άρθρο 3
Από την ημερομηνία κατάθεσης της παρούσας στο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας οι καθοριζόµενες µε την παρούσα αποδοχές οφείλονται για πενθήµερη, συνεχούς ωραρίου, 8ωρη ανά ηµέρα, εβδοµαδιαία εργασία σαράντα (40) ωρών.
H επιχείρηση Ρ/Σ θα καταβάλλει προσπάθεια να κατανέµει τις νυχτερινές, Κυριακές και αργίες βάρδιες ισοµερώς για όλους τους τεχνικούς της ιδίας ειδικότητας. Η καταβολή των δεδουλευµένων τακτικών αποδοχών γίνεται την τελευταία εργάσιµη ηµέρα κάθε µήνα και συνοδεύεται απαραιτήτως από αναλυτική απόδειξη καταβολής δεδουλευµένων προς κάθε εργαζόµενο. Η καταβολή και εξόφληση τυχόν οφειλομένων δεδουλευμένων αποδοχών γίνεται κατά την χρονική σειρά που κάθε απαίτηση κατέστη ληξιπρόθεσμη και απαιτητή. Το ετήσιο επίδοµα αδείας σε κάθε εργαζόµενο Τεχνικό καταβάλλεται το αργότερο δύο (2) ηµέρες πριν την έναρξη της θερινής άδειας αναψυχής ή τµήµατος της, δεκαήµερης τουλάχιστον συνεχούς διαρκείας. Θερινή άδεια αναψυχής για την παρούσα, νοείται οποιαδήποτε άδεια χορηγείται στον εργαζόµενο Τεχνικό µετά την 1η Ιουνίου εκάστου έτους.
Άρθρο 4
Προκειµένου για ραδιοφωνικούς σταθµούς µικτού ή ειδησεογραφικού προγράµµατος, οι εργαζόµενοι στα στούντιο συγχρόνου εκποµπής του Ρ/Σ, σε καµία περίπτωση δεν εργάζονται στο στούντιο αυτό περισσότερες από τέσσερις ώρες ανά βάρδια, ενώ το υπόλοιπο της βάρδιας αναπληρώνεται µε εργασία ηχολήπτη Ρ/Σ σε στούντιο παραγωγής προγράµµατος µέσα στην κύρια κτιριακή εγκατάσταση του ραδιοφωνικού σταθµού. Η ρύθµιση αυτή δεν ισχύει για τις ώρες 22.00 έως 06.00 στην περίπτωση κατά την οποία στο συγκεκριµένο χρονικό διάστηµα το πρόγραµµα του Ρ/Σ είναι ηχογραφηµένο κατά το ήµισυ τουλάχιστον ή συµφωνεί η πλειοψηφία των εργαζοµένων στα στούντιο, ηχοληπτών.
Καθ’ όλο το 24ωρο αναφέρεται το ονοµατεπώνυµο του Ηχολήπτη που ρυθµίζει τον ήχο τουλάχιστον µία φορά την ώρα.
Άρθρο 5
Άδειες άσκησης συνδικαλιστικών καθηκόντων
α) Από την ημερομηνία κατάθεσης της παρούσας στο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας ισχύουν οι ακόλουθες ρυθμίσεις:
1) Στον ή στην Πρόεδρο και στον ή στην Αντιπρόεδρο της πρώτης των συμβαλλομένων χορηγείται άδεια με πλήρεις αποδοχές για την άσκηση των συνδικαλιστικών καθηκόντων τους, δεκατριών(13) εργασίμων ημερών κάθε μήνα. Στον ή στην Γενικό Γραμματέα και στον ή στην Ταμία της πρώτης των συμβαλλομένων χορηγείται άδεια με πλήρεις αποδοχές για την άσκηση των συνδικαλιστικών καθηκόντων τους, εννέα (9) εργασίμων ημερών κάθε μήνα. Στα υπόλοιπα μέλη του Δ.Σ. χορηγείται άδεια με πλήρεις αποδοχές για την άσκηση των συνδικαλιστικών καθηκόντων τους, τριών (3) εργασίμων ημερών κάθε μήνα.
2) Στα μέλη του Δ.Σ. της Ε.Τ.Ε.Ρ. που συμμετέχουν στην διοίκηση της δευτεροβάθμιας οργάνωσης χορηγείται πρόσθετη άδεια για την άσκηση των συνδικαλιστικών καθηκόντων τους, πέντε (5) εργασίμων ημερών κάθε μήνα.
Επίσης στους συνέδρους της δευτεροβάθμιας οργάνωσης που συμμετέχει η Ε.Τ.Ε.Ρ. χορηγείται άδεια με πλήρεις αποδοχές κατά τις ημέρες διεξαγωγής των συνεδρίων της δευτεροβάθμιας οργάνωσης. Στις προαναφερθείσες περιπτώσεις αδειών ο εργαζόμενος δικαιούται να λάβει το σύνολο των αποδοχών, που θα του καταβάλλονταν αν παρείχε τις υπηρεσίες του στον εργοδότη του.
β) Οι ειδικές άδειες χορηγούνται επιπλέον της κανονικής και σε καµιά περίπτωση δεν αφαιρούνται απ’ αυτήν.
γ) Οι υπαγόµενοι στις διατάξεις της παρούσας Σ.Σ.Ε. ιδιοκτήτες των ραδιοφωνικών σταθµών, υποχρεούνται να παρακρατούν τη συνδικαλιστική συνδροµή των εργαζοµένων – µελών της συµβαλλόµενης εργατικής οργάνωσης. Για να γίνεται παρακράτηση της συνδικαλιστικής συνδροµής, απαιτείται έγγραφη δήλωση του σωµατείου προς την επιχείρηση (Ρ/Σ). Με την ίδια δήλωση πρέπει το σωµατείο να γνωστοποιήσει το ποσό της συνδροµής, τη συχνότητα της παρακράτησης (π.χ. κάθε µήνα, κάθε εξάµηνο) και τον τραπεζικό λογαριασµό, στον οποίο θα κατατίθενται τα παρακρατούµενα ποσά, υπέρ του Σωµατείου και ενδεχοµένως, κατά ορισµένο ποσοστό ή ποσό, υπέρ δευτεροβαθµίων οργανώσεων, στις οποίες αυτό ανήκει ή και υπέρ της Γ.Σ.Ε.Ε, καθώς και τον κατάλογο των µελών της Ένωσης στον κάθε ραδιοφωνικό σταθµό. Η δήλωση πρέπει να επαναλαµβάνεται, όταν µεταβάλλονται αυτά τα στοιχεία. Εργαζόµενοι που δεν επιθυµούν να γίνεται η παρακράτηση αυτή, δικαιούνται µε έγγραφη ατοµική δήλωση τους, που απευθύνεται στην επιχείρηση, να αρνούνται την παρακράτηση. Η δήλωση αυτή πρέπει να γίνεται στην αρχή κάθε χρόνου. Κάθε ραδιοσταθµός υποχρεούται να αποστέλλει στην εκάστοτε έδρα της Ε.Τ.Ε.Ρ απόδειξη καταβολής και κατάλογο των εργαζοµένων για τους οποίους έχει καταβληθεί η παρακράτηση συνδικαλιστικής συνδροµής µία (1) εβδοµάδα το αργότερο µετά την καταβολή.
δ) Οι ραδιοφωνικοί σταθµοί αναλαµβάνουν την υποχρέωση της διευκόλυνσης της συνδικαλιστικής δράσης µε την ανάρτηση ανακοινώσεων, συγκεντρώσεων εντός του χώρου εργασίας ή άλλου κοντινού χώρου που παρέχεται µε Δαπάνη της εταιρίας, απρόσκοπτου επισκέψεως από τα µέλη του Δ.Σ. κατά το χρόνο λειτουργίας του σταθµού, µετά από προηγούµενη συνεννόηση µε τον υπεύθυνο του Ρ/Σ, καθώς επίσης και της µετάδοσης των ανακοινώσεων της Ε.Τ.Ε.Ρ.
Άρθρο 6
Γενικά θέματα
Για τη βελτίωση των εργασιακών σχέσεων και την αποτροπή μελλοντικών συγκρουσιακών καταστάσεων χρήσιμο είναι τα μέρη να προσπαθούν να επιλύουν καλόπιστα τα ανακύπτοντα προβλήματα εργασιακών σχέσεων. Σ’αυτό το πλαίσιο συνίσταται η αποφυγή ενεργειών που άπτονται μονομερών αλλαγών σε θέματα που περιλαμβάνονται στην παρούσα Δ.Α., χωρίς να έχουν εξαντληθεί πριν οι προσπάθειες ενημέρωσης (γραπτής η προφορικής) και διαβούλευσης μεταξύ των μερών (ΕΤΕΡ & ΕΙΙΡΑ), πάντοτε εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος. Τέτοιες ενέργειες διατάραξης του εργασιακού κλίματος και της ομαλής επιχειρηματικής λειτουργίας μπορούν να θεωρηθούν ενδεικτικά π.χ. η μη τήρηση του χρόνου προειδοποίησης σε περίπτωση απεργίας, η εφαρμογή νέων τεχνολογιών, οι λύσεις συμβάσεων εργασίας, η εφαρμογή συστήματος αξιολόγησης απόδοσης εργαζομένων κ.ά.
Άρθρο 7
Διασφάλιση θέσεων εργασίας – Ρήτρα ζημίας
Από την κατάθεση της παρούσας στο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και καθόλο το διάστημα ισχύος της τα μέλη της Ε.Ι.Ι.Ρ.Α δεν επιτρέπεται να προβούν σε καταγγελία της σύμβασης εξηρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου μισθωτού – μέλους της Ε.Τ.Ε.Ρ κάνοντας χρήση των τροποποιημένων σε σχέση με την Σ.Σ.Ε. 2009 & Δ.Α. 8/2012 όρων της παρούσας Δ.Α (ειδικότερα των άρθρων
1 & 3). Σε περίπτωση που στην διάρκεια ισχύος της παρούσης Δ.Α. υπάρξουν μονομερείς καταγγελίες συμβάσεων εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου πλήρους ή μερικής απασχόλησης των μισθωτών – μελών της Ε.Τ.Ε.Ρ., από τους εργοδότες – μέλη της Ε.Ι.Ι.Ρ.Α., ανεξάρτητα εάν πρόκειται για ομαδικές η μεμονωμένες τοιαύτες, τότε θα ισχύσουν τα κάτωθι:
1) H καταβαλλόμενη αποζημίωση μονομερούς λύσεως της σύμβασης εργασίας που δικαιούται κάθε μισθωτός – μέλος της Ε.Τ.Ε.Ρ θα προσαυξάνεται κατά ποσοστό 50% του ποσού αυτής, εξοφλουμένου αυτοτελώς, μη συμψηφιζόμενου με οποιοδήποτε άλλο ποσό αποζημίωσης, σε 2 (δύο) ανά δίμηνο δόσεις με έναρξη από την ημερομηνία της καταγγελίας της σύμβασης εργασίας.
2) Όταν λύεται μονομερώς σύμβαση εξηρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου μισθωτού – μέλους της Ε.Τ.Ε.Ρ., ηλικίας 55 ετών και άνω και υπάρχει περίπτωση αυτασφάλισης του, ο εργοδότης υποχρεούται, πέραν της ανωτέρω πρόσθετης αποζημίωσης, να καταβάλλει το 50% του κόστους αυτασφάλισης,του ποσού εξοφλουμένου ανά μήνα με βάση την σχετική απόδειξη πληρωμής του, για χρονικό διάστημα 1 (ενός) έτους.
Άρθρο 8
Αρχή της ευνοϊκότερης ρύθμισης
- Όροι της Δ.Α. 8/2012, της Σ.Σ.Ε. 2009 και όλων των προηγουμένων συλλογικών ρυθμίσεων για τους όρους αμοιβής και εργασίας των εργαζομένων Τεχνικών Ραδιοφώνου (Ηλεκτρονικών & Ηχοληπτών), µελών της Ένωσης Τεχνικών Ελληνικής Ραδιοφωνίας (Ε.Τ.Ε.Ρ.) που εργάζονται σε ραδιοφωνικούς σταθµούς (Ρ/Σ) µελών της «Ένωσης Ιδιοκτητών Ραδιοφωνικών Σταθμών Αθηνών (Ε.Ι.Ι.Ρ.Α)» που δεν τροποποιούνται ρητά με την παρούσα, διατηρούνται σε ισχύ.
- Τυχόν καταβαλλόμενες αποδοχές ανώτερες από αυτές που προκύπτουν σε εφαρμογή της απόφασης αυτής, καθώς και ισχύοντες ευνοϊκότεροι όροι εργασίας που ρυθμίζονται με Νόµους, Υπουργικές Αποφάσεις, Ατομικές Συμβάσεις Εργασίας, Προεδρικά Διατάγµατα, δεν θίγονται και εξακολουθούν να ισχύουν.
Άρθρο 9
Διάρκεια – Ισχύς
Η ισχύς της απόφασης αρχίζει από 9.1.2013 εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά στις
επιμέρους διατάξεις της.
Ημερομηνία Κατάθεσης : 1 Σεπτεμβρίου 2014
Ο ΔΙΑΙΤΗΤΗΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΝΙΚ. ΧΑΤΖΗΣ