ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ 2863 ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ∆ΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 155 10 Ιουλίου 1996
ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 2429
Χρηµατοδότηση των πολιτικών κοµµάτων – ∆ηµοσιότητα και έλεγχος των οικονοµικών των πολιτικών κοµµάτων και των υποψηφίων βουλευτών – ∆ήλωση περιουσιακής κατάστασης πολιτικών, κρατικών λειτουργών και υπαλλήλων, ιδιοκτητών µέσων µαζικής ενηµέρωσης και εντύπων και άλλων κατηγοριών προσώπων και άλλες διατάξεις.
Ο ΠΡΟΕ∆ΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ∆ΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Εκδίδοµε τον ακόλουθο νόµο που ψήφισε η Βουλή:
ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ (ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ) 2873
Άρθρο 33
1. Το άρθρο 12 του ν. 2328/1995 αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 12
1. Απαγορεύεται η καταχώριση ή η µετάδοση διαφηµιστικών µηνυµάτων ή η ανάληψη χορηγίας εκποµπής ή η διάθεση χώρου σε έντυπο ή ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού χρόνου για τη µετάδοση διαφηµιστικών µηνυµάτων, χωρίς την έκδοση τιµολογίου, που εκδίδεται κατά τον Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και επί του οποίου αναγράφεται και το ποσό του αγγελιοσήµου που αναλογεί.
2. Κάθε ραδιοφωνικός ή τηλεοπτικός σταθµός και κάθε εφηµερίδα ή περιοδικό, που εδρεύει, εκπέµπει η εκδίδεται σε οποιοδήποτε µέρος της ελληνικής επικράτειας, εφόσον κατά τις ισχύουσες ως σήµερα διατάξεις έχει την υποχρέωση καταβολής ειδικού φόρου και αγγελιοσήµου, οφείλει να υποβάλει στην οικεία Δηµόσια Οικονοµική Υπηρεσία ( .Ο.Υ.) τον τιµοκατάλογο διαφηµίσεων και χορηγιών, που εφαρµόζει. Στον τιµοκατάλογο αυτόν περιλαµβάνονται και όλες οι εκπτώσεις, οι προµήθειες και οι προσφορές, καθώς και ο αποδέκτης τους, είτε αυτός είναι ο διαφηµιζόµενος είτε ο διαφηµιστής που µεσολαβεί. Σε περίπτωση που τέτοιος τιµοκατάλογος δεν υποβληθεί, ισχύουν για τον υπολογισµό του ειδικού φόρου επί των διαφηµίσεων και του αγγελιοσήµου, ως προς τους ραδιοφωνικούς ή τηλεοπτικούς σταθµούς, ο τιµοκατάλογος της Ε.Ρ.Τ.-Α.Ε. επαυξηµένος κατά εκατό τοις εκατό (100%) και ως προς τα έντυπα µέσα ενηµέρωσης οι υψηλότερες τιµές του τιµοκαταλόγου, που έχουν υποβληθεί απο άλλα µέσα ενηµέρωσης της ίδιας κατηγορίας και έκτασης κυκλοφορίας.
Ο τιµοκατάλογος, που κατατίθεται στη .Ο.Υ. και αποστέλλεται υποχρεωτικώς από τα µέσα ενηµέρωσης στο Ταµείο Συντάξεων Προσωπικού Εφηµερίδων Αθηνών Θεσσαλονίκης” (Τ.Σ.Π.Ε.Α.Θ.), βρίσκεται στη διάθεση κάθε ενδιαφεροµένου στον οποίο η .Ο.Υ. υποχρεούται να χορηγεί αντίγραφο ή απόσπασµα µε δαπάνες του, σύµφωνα µε τις σχετικές διατάξεις του ν. 1599/1986.
3. Κάθε τιµολόγιο αντιστοιχεί στην καταχώριση ή τη µετάδοση συγκεκριµένου αριθµού διαφηµιστικών µηνυ-µάτων, συγκεκριµένης έκτασης ή χρονικής διάρκειας, για ένα συγκεκριµένο διαφηµιζόµενο, σε συγκεκριµένη κατηγορία σελίδων ή ζώνης ραδιοφωνικού η τηλεοπτικού προγράµµατος και για συγκεκριµένη χρονική περίοδο και σ’ αυτό αναγράφονται η τιµή και οι τυχόν εκπτώσεις κατά τον τιµοκατάλογο. Εφόσον το τιµολόγιο εκδίδεται στο όνοµα του διαφηµιστή που µεσολαβεί, αντίγραφό του µε τη σφραγίδα και την υπογραφή του έκδοτη αποστέλλεται στο διαφηµιζόµενο µέχρι το τέλος του επόµενου από την έκδοσή του µήνα.
4. Στα πιστωτικά τιµολόγια, που εκδίδονται από τα έντυπα ή τα ραδιοτηλεοπτικά µέσα ενηµέρωσης, πρέπει να αναγράφονται και οι αριθµοί των σχετικών τιµολογίων. Το εδάφιο
της προηγούµενης παραγράφου εφαρµόζεται και στην περίπτωση αυτή.
5. Το ποσό που αντιστοιχεί στο κόστος παραγωγής ή προσαρµογής (εφόσον αυτή επιτρέπεται κατά νόµο) του διαφηµιστικού µηνύµατος από τον ίδιο το ραδιοφωνικό ή τηλεοπτικό σταθµό, δεν µπορεί να υπερβαίνει το τριάντα πέντε τοις εκατό (35%) και το είκοσι τοις εκατό (20%), αντίστοιχα, της διαφηµιστικής δαπάνης για το συγκεκριµένο αγαθό ή υπηρεσία και µόνο για το πρώτο σχετικό τιµολόγιο που εκδίδεται.
Με εξαίρεση την περίπτωση που χορηγός είναι µη κερδοσκοπικός οργανισµός, η χορηγία θεωρείται διαφήµιση, χρονικής διάρκειας ίσης µε την εµφάνιση της επωνυµίας ή του διακριπκού τίτλου ή του σήµατος των προϊόντων του χορηγού. Διαφήµιση επίσης θεωρείται και οποιαδήποτε δηµοσίευση που περιέχει διαφηµιστικό µήνυµα και καταχωρείται στο σώµα του εντύπου, σε ένθετο, αφιέρωµα κ.λπ. ή διανέµεται µαζί µε αυτό, είτε γίνεται επί πληρωµή είτε δωρεάν, µε εξαίρεση την περίπτωση που διαφηµιζόµενος είναι µη κερδοσκοπικός οργανισµός, οπότε δεν οφείλεται αγγελιόσηµο.
Του ειδικού φόρου επί των διαφηµίσεων και του αγγελιοσήµου απαλλάσσονται επίσης και µηνύµατα κοινωνικού περιεχοµένου προβαλλόµενα σύµφωνα µε τη διάταξη του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 21 του άρθρου 3 του παρόντος νόµου.
6. Ο ειδικός φόρος και το αγγελιόσηµο όταν η διαφήµιση µεταδίδεται από την τηλεόραση, και το αγ-
γελιόσηµο όταν η διαφήµιση µεταδίδεται από το ρα-
διόφωνο, υπολογίζονται µε βάση την ονοµαστική τιµή
κατά τον τιµοκατάλογο χωρίς να λαµβάνονται υπόψη
τυχόν παροχές, εκπτώσεις ή προµήθειες. Όταν µεσο-
λαβεί διαφηµιστής και το τιµολόγιο εκδίδεται στο όνοµά
του, η ονοµαστική αυτή τιµή µειώνεται κατά είκοσι τοις
εκατό (20%), ασχέτως της πραγµατικής έκπτωσης που
τυχόν χορηγείται.
Οταν η διαφήµιση δηµοσιεύεται σε έντυπο µέσο ενηµέρωσης, το αγγελιόσηµο υπολογίζεται µε βάση την τιµή που αναγράφεται στο τιµολόγιο.
Όταν συνάπτονται ανταλλακτικές συµβάσεις µεταξύ των πάσης φύσεως µέσων ενηµέρωσης για την αµοιβαία διαφηµιστική προβολή τους, οι παραπάνω επιβαρύνσεις υπολογίζονται επίσης µε βάση την τιµή του τιµολογίου.
7. Κάθε ηµερολογιακό δίµηνο και µέχρι την 20ή ηµέρα του µήνα που ακολουθεί το δίµηνο, κατατίθενται µε τη συµπλήρωση ειδικών εντύπων απο το διαφηµιζόµενο ή,
εφόσον µεσολαβεί διαφηµιστής, από τον διαφηµιστή
κατ’ εντολή του διαφηµιζοµένου, ο µεν ειδικός φόρος
υπέρ του Ελληνικού Δηµοσίου σε τράπεζες συµβεβλη-
µένες µε αυτό, το δε αγγελιόσηµο στο όνοµα του µέσου
ενηµέρωσης, στο οποίο έγινε η διαφηµιστική προβολή,
σε τράπεζες συµβεβληµένες µε τα κατά νόµο αρµόδια
για την είσπραξη του αγγελιοσήµου ασφαλιστικά ταµεία
ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕ Σ (ΤΕΥΧΟΣ ΠΡ ΤΟ) 2874
_____________________________________________________________________________________________
και σε σχετικούς λογαριασµούς τους. Τα δε σχετικά παραστατικά επισυνάπτονται στο τιµολόγιο, ο αριθµός του οποίου αναγράφεται σε αυτά. Τα ποσά του αγγελιοσήµου που κατατίθενται στους ανωτέρω λογαριασµούς των ασφαλιστικών ταµείων είναι ακατάσχετα και αναπαλλοτρίωτα για οποιαδήποτε αιτία.
Οποιαδήποτε δαπάνη σχετική µε την είσπραξη, τον έλεγχο, τη βεβαίωση και την κατανοµή του αγγελιοσήµου, αφαιρείται από το Τ.Σ.Π.Ε.Α.Θ. στο τέλος κάθε διµήνου από τις αντίστοιχες εισπράξεις αγγελιοσήµου και το υπόλοιπο κατανέµεται στους δικαιούχους.
Η κατανοµή του αγγελιοσήµου γίνεται µε απόφαση του .Σ. του Τ.Σ.Π.Ε.Α.Θ. εντός του επόµενου µήνα κάθε διµήνου, αρχής γενοµένης από το δίµηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου κάθε χρόνου.
8. Το αγγελιόσηµο που επιβάλλεται σύµφωνα µε το άρθρο 11 του α.ν. 248/1967 για καταχωρίσεις στις ηµερήσιες εφηµερίδες κάθε επί πληρωµή δηµοσιεύµατος που δεν αποτελεί διαφήµιση, εισπράττεται και αποδίδεται
απο την επιχείρηση που εκδίδει την εφηµερίδα, σύµφωνα
µε όσα ορίζονται στο άρθρο 12 του α.ν. 248/1967,
όπως αυτό ισχύει µετά την τροποποίησή του µε τα
άρθρα 5 και 6 του ν.δ/τος 1344/1973, και κατατίθεται
στους λογαριασµούς του Ε. .Ο.Ε.Α.Π. µε τους τίτλους
“Λογαριασµός Αγγελιοσήµου Ηµερήσιων Εφηµερίδων Α-θηνών” και “Λογαριασµός Αγγελιοσήµου Ηµερήσιων Ε-φηµερίδων Θεσσαλονίκης”, αντίστοιχα, που τηρούνται στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη.
Το αγγελιόσηµο που επιβάλλεται σύµφωνα µε το άρθρο 15 του α.ν. 248/1967, για καταχωρίσεις σε µη ηµερήσιες εφηµερίδες και περιοδικά κάθε επί πληρωµή δηµοσιεύµατος που δεν αποτελεί διαφήµιση, εισπράττεται και αποδίδεται από την επιχείρηση που εκδίδει το έντυπο, σύµφωνα µε όσα ορίζονται στη διάταξη αυτή.
9. Εάν ο ειδικός φόρος και το αγγελιόσηµο δεν υπολογίστηκαν και δεν αποδόθηκαν όπως προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου αυτού, η διαφορά που
προκύπτει, µε τις ανάλογες προσαυξήσεις κατά τις
εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις, καταλογίζεται σε βάρος
του υπόχρεου για την καταβολή τους.
Σε περίπτωση µη απόδοσης ή εκπρόθεσµης απόδοσης του αγγελιοσήµου, επιβάλλονται σε βάρος των κατά τις παραγράφους 7 και 8 του άρθρου αυτού υπόχρεων τα πρόσθετα τέλη και οι προσαυξήσεις που προβλέπονται από τις διατάξεις του άρθρου 19 του ν. 1469/ 1984, όπως αναπροσαρµόστηκαν µε τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 21 του ν. 1902/1990 και ισχύουν.
Η µη εµπρόθεσµη και προσήκουσα καταβολή του αγγελιοσήµου των ραδιοτηλεοπτικών µέσων και περιοδικού τύπου, εκτός των άλλων νόµιµων κυρώσεων, παρέχει στο αρµόδιο για την είσπραξη του ασφαλιστικό ταµείο και το δικαίωµα να προβαίνει στη βεβαίωσή του, η οποία αποτελεί τίτλο εκτελεστό και εισπράττεται κατά πς διατάξεις του Κ.Ε. .Ε..
10. Η µη εµπρόθεσµη και προσήκουσα καταβολή του
ειδικού φόρου ή του αγγελιοσήµου αποτελεί για τους
κατά τις παραγράφους 7 και 8 του άρθρου αυτού
υπόχρεους για την καταβολή τους, προκειµένου δε περί εταιρειών για το νόµιµο εκπρόσωπο τους, ποινικό
αδίκηµα, το οποίο διώκεται αυτεπαγγέλτως και τιµωρείται µε
ποινή φυλάκισης τουλάχιστον ενός (1)έτους και
χρηµατική ποινή ίση µε το µισό (1/2), τουλάχιστον, του
ποσού του αγγελιοσήµου που δεν καταβλήθηκε. Κατά τα λοιπά εφαρµόζονται οι διατάξεις του α.ν. 86/1967, όπως ισχύουν.
11. Τα µέσα ενηµέρωσης υποχρεούνται, σε περίπτωση προσεπίκλησής τους από το αρµόδιο για την είσπραξη του αγγελιοσήµου ασφαλιστικό ταµείο, να παρεµβαίνουν προσθέτως υπέρ αυτού. Αν δεν παρέµβουν εµπροθέσµως και δεν παραστούν νοµίµως και προσηκόντως προς υποστήριξη της παρέµβασής τους, ευθύνονται έναντι του παραπάνω ασφαλιστικού ταµείου ως πρωτοφειλέτες.
12. Τα αναφερόµενα στο εδάφιο α’ της παραγράφου 2 του άρθρου αυτού µέσα ενηµέρωσης υποχρεούνται να τηρούν τριπλότυπο αναλυτικό ηµερολόγιο διαφηµίσεων θεωρηµένο από την αρµόδια .Ο.Υ., στο οποίο να εµφανίζονται ανά ηµέρα ή ανά έκδοση οι διαφηµίσεις που πραγµατοποιούνται.
Στο ηµερολόγιο αυτό θα αναγράφονται ο διαφηµιστής, ο διαφηµιζόµενος, το προϊόν ή η υπηρεσία που διαφηµίζεται, η αξία µε βάση τον τιµοκατάλογο και το τιµολόγιο, τα στοιχεία του παραστατικού που εκδόθηκε για την καταβολή του φόρου και του αγγελιοσήµου και το ποσό αυτών, καθώς και τα στοιχεία κάθε άλλης ειδικής επιβάρυνσης. Επίσης, θα αναγράφεται και ο ακριβής χώρος ή θέση ή χρόνος κατά τον οποίο πραγµατο-ποιήθηκε η διαφήµιση.
Στο ίδιο ηµερολόγιο θα αναγράφονται και οι κατά την παράγραφο 8 του άρθρου αυτού καταχωρίσεις, µε εξαίρεση τις µικρές αγγελίες και τα κοινωνικά, για τα οποία τα έντυπα µέσα θα υποβάλλουν δηλώσεις στον Ε. .Ο.Ε.Α.Π. ή στο Τ.Σ.Π.Ε.Α.Θ., κατά περίπτωση.
Το µέσο ενηµέρωσης υποβάλλει µέσα στον επόµενο µήνα από το τέλος κάθε διµήνου στην αρµόδια για το σκοπό αυτόν
.Ο.Υ. το ένα αντίτυπο του ηµερολογίου που τήρησε για όλο το προηγούµενο ηµερολογιακό δίµηνο, το δε δεύτερο στο νοµιµοποιούµενο για τον έλεγχο του αγγελιοσήµου Τ.Σ.Π.Ε.Α.Θ.. Επιχειρήσεις που εκµεταλλεύονται περισσότερα από ένα µέσα ενηµέρωσης, υποχρεούνται στην τήρηση του παραπάνω ηµερολογίου ξεχωριστά για καθένα από τα µέσα αυτά.
Η µη τήρηση των διατάξεων της παραγράφου αυτής, που αναφέρονται στον τρόπο και το χρόνο έκδοσης και στο περιεχόµενο των τιµολογίων, καθώς και στη σύνταξη και υποβολή στη .Ο.Υ. και το Τ.Σ.Π.Ε.Α.Θ. των προβλεπόµενων καταστάσεων, δηλώσεων και ηµερολογίων, συνιστά παράβαση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, οπότε και εφαρµόζονται οι φορολογικές διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά.
Σε περίπτωση που δεν έχει καταβληθεί από το διαφηµιστή ή το διαφηµιζόµενο εγκαίρως και προσηκόντως ο ειδικός φόρος και το αγγελιόσηµο επί των διαφηµίσεων και οι τυχόν άλλες επιβαρύνσεις που αντιστοιχούν στις συγκεκριµένες συναλλαγές, ανεξάρτητα από τις άλλες συνέπειες, οι σχετικές διαφηµιστικές δαπάνες δεν εκπίπτουν από τα ακαθάριστα έσοδα του διαφηµιστή και του διαφηµιζοµένου, έστω και αν στη δεύτερη περίπτωση µεσολαβεί διαφηµιστής.
13. Το Τ.Σ.Π.Ε.Α.Θ. δικαιούται να προβαίνει στον ουσιαστικό έλεγχο κάθε στοιχείου, σχετικού µε τις πραγµατοποιούµενες διαφηµίσεις και καταχωρίσεις, τον
υπολογισµό και την καταβολή του αγγελιοσήµου, σύµ-φωνα µε τις διατάξεις των άρθρων 7 του ν. δ/τος
1344/1973. 4 του ν. 712/1977 και 14 του ν. 1989/1991.
14. Η παράβαση των διατάξεων του παρόντος άρθρου από τους ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθµούς
ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕ Σ (ΤΕΥΧΟΣ ΠΡ ΤΟ) 2875
_____________________________________________________________________________________________
επιφέρει εκτός των άλλων και τις προβλεπόµενες από το άρθρο 4 του παρόντος νόµου διοικητικές κυρώσεις.
Τα αναφερόµενα στο εδάφιο α της παραγράφου 2 του άρθρου αυτού µέσα ενηµέρωσης δικαιούνται να παρέχουν στο τέλος κάθε ηµερολογιακού έτους επιβράβευση στους διαφηµιστές, η οποία υπολογίζεται επί του συνόλου της διαφηµιστικής δσπάνης που πραγµατοποίησαν σε αυτά. Το ποσοστό της επιβράβευσης δεν µπορεί να υπερβαίνει το εννέα κόµµα εννέα τοις εκατό (9.9%).
Όλα τα παραστατικά, τα σχετικά µε τον υπολογισµό και την καταβολή της επιβράβευσης αυτής, κοινοποιούνται στην αρµόδια .Ο.Υ., η οποία υποχρεώνεται να χορηγεί αντίγραφο σε όποιον έχει έννοµο συµφέρον.
Διαφηµιστής για την εφαρµογή του άρθρου αυτού θεωρείται µόνο η επιχείρηση που παρέχει στο σύνολο των πελατών της δηµιουργικές διαφηµιστικές υπηρεσίες. Δεν δικαιούνται επιβράβευσης οι επιχειρήσεις που µεσολαβούν µεταξύ διαφηµιστών και µέσων ενηµέρωσης ή διαφηµιζόµενων πελατών άλλων διαφηµιστών και µέσων ενηµέρωσης. Αν καταβληθεί επιβράβευση σε µη δικαιούχο ή επιβράβευση µεγαλύτερου ύψους από αυτό που ορίζεται παραπάνω, επιβάλλεται στο µέσο ενηµέρωσης και στο διαφηµιστή, µε πράξη της αρµόδιας .Ο.Υ., πρόστιµο ίσο µε το πενταπλάσιο του ποσού αυτού.
Αν η επιβράβευση αυτή παρέχεται µε τη µορφή ίσης αξίας διαφηµιστικού χρόνου ή χώρου, αυτός διατίθεται περαιτέρω µε όλες τις προβλεπόµενες επιβαρύνσεις (ειδικός φόρος, αγγελιόσηµο) κατά τις διατάξεις του παρόντος άρθρου.
15. Οι γενικές διατάξεις του δικαίου του ανταγωνισµού ισχύουν και ως προς την εµπορική πρακτική των ρα-
διοφωνικών και τηλεοπτικών σταθµών, των διαφηµιστών
και των διαφηµιζοµένων, ως προς τις µεταξύ τους
σχέσεις.
Οι διαφηµιστικές επιχειρήσεις, εφόσον λειτουργούν ως ανώνυµες εταιρείες, έχουν υποχρεωτικά ονοµαστικές µετοχές. Εφόσον οι µετοχές αυτές κατέχονται από άλλη ανώνυµη εταιρεία, οι µετοχές αυτής της εταιρείας πρέπει να είναι ονοµαστικές και ούτω καθεξής µέχρι φυσικού προσώπου. Από την υποχρέωση περαιτέρω ονοµαστικοποίησης µέχρι φυσικού προσώπου εξαιρούνται αλλοδαπές εταιρείες, που κατέχουν µετοχές διαφηµιστικών επιχειρήσεων και είναι εισηγµένες σε ξένα χρηµατιστήρια, καθώς και οι τράπεζες ή οι οργανισµοί συλλογικών επενδύσεων σε κινητές αξίες, εφόσον κατέχουν µετοχές µέχρι το δεκαπέντε τοις εκατό (15%) του µετοχικού κεφαλαίου διαφηµιστικής επιχείρησης.
6ς προς την εφαρµογή της παραγράφου 11 του άρθρου 1 του νόµου αυτού, οι διαφηµιστικές εταιρείες εξοµοιούνται µε τις επιχειρήσεις που αναλαµβάνουν έργα ή προµήθειες του Δηµοσίου ή του ευρύτερου δηµόσιου τοµέα.
Με προεδρικό διάταγµα, που εκδίδεται µετά από πρόταση του Υπουργού Τύπου και Μέσων Μαζικής Ενηµέρωσης, µπορούν να καθορίζονται οι ειδικότερες προϋποθέσεις και οι τυχόν αναγκαίες λεπτοµέρειες γα την εφαρµογή της παρούσας παραγράφου.
16. Με απόφαση του Υπουργού Τύπου και Μέσων Μαζικής Ενηµέρωσης καθορίζονται τα σχετικά µε τους τρόπους µέτρησης των διαφηµιστικών µηνυµάτων που καταχωρούνται ή µεταδίδονται πραγµατικά.
17. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονοµικών, Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και Τύπου και Μέσων Μαζικής Ενηµέρωσης είναι δυνατόν να καθορίζονται λεπτοµέρειες που είναι τυχόν αναγκαίες για την εφαρµογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου.»
2. Η ισχύς της παραγράφου 1 του παθόντος άρθρου αρχίζει από τη δηµοσίευση του παρόντος νόµου.
3. Ο ειδικός φόρος και το αγγελιόσηµο που αντιστοιχούν στις διαφηµίσεις που έγιναν στα έντυπα η ραδιοτηλεοπτικά µέσα ενηµέρωσης κατά το χρονικό διάστηµα απο 1.1.1996 µέχρι και τη δηµοσίευση του παθόντος, θα καταβληθούν απο τους υπόχρεους στις συµβεβληµένες µε το Δηµόσιο, το Τ.Σ.Π.Ε.Α.θ. και Ε. .Ο.Ε.Α.Π. τράπεζες ή, σε περίπτωση που δεν έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές συµβάσεις µε τις τράπεζες, στο Ταµείο Παρακαταθηκών και Δανείων επ’ ονόµατι του Ελληνικού Δηµοσίου, του Τ.Σ.Π.Ε.Α.Θ. και Ε. .Ο.Ε.Α.Π., κατά περίπτωση, εντός του πρώτου δεκαηµέρου του µεθεπόµενου µήνα απο τη δηµοσίευση του παρόντος χωρίς προσαύξηση ή άλλη κύρωση.
Η καταβολή θα γίνει µε βάση ενιαία για όλο το παραπάνω χρονικό διάστηµα κατάσταση, που θα συνταχθεί από τους υπόχρεους σε καταβολή.
Μέσα στην ίδια προθεσµία υποβάλλονται από τα µέσα ενηµέρωσης στις αρµόδιες .Ο.Υ. και το Τ.Σ.Π.Ε.Α.Θ. τα αντίγραφα των ηµερολογίων διαφηµίσεων που αφορούν την παραπάνω, χρονική περίοδο. Σε περίπτωση που δεν τηρήθηκε από το µέσο ηµερολόγο διαφηµίσεως, υποβάλλεται αναλυτική κατάσταση µε τις διαφηµίσεις που έγιναν από το µέσο κατά την παραπάνω χρονική περίοδο.
Ποσά αγγελιοσήµου που έχουν παρακατατεθεί µέχρι τη δηµοσίευση του παρόντος στο Ταµείο Παρακαταθηκών και Δανείων, αναλαµβάνονται από τα ταµεία υπέρ των οποίων έγινε η παρακατάθεση και κατατίθενται στους τηρούµενους στις τράπεζες οικείους λογαριασµούς τους. Ποσά ειδικού φόρου που έχουν παρακατατεθεί µέχρι τη δηµοσίευση του παρόντος στο Ταµείο Παρακαταθηκών και Δανείων αναλαµβάνονται απευθείας από το Δηµόσιο.
4. Στο άρθρο 10 του ν. 2328/1995 προστίθεται πα ράγραφος 8 ως εξής:
«8. Με προεδρικό διάταγµα, που εκδίδεται µετά από πρόταση του Υπουργού Τύπου και Μέσων Μαζικής Ενηµέρωσης, µπορούν να καθορίζονται οι ειδικότερες προϋποθέσεις, καθώς και οι τυχόν αναγκαίες λεπτοµέρειες για την εφαρµονή του παρόντος άρθρου».
Στο άρθρο 11 του ν. 2328/1995 προστίθεται παράγραφος 7 ως εξής:
«7. Με προεδρικό διάταγµα, που εκδίδεται µετά από πρόταση του Υπουργού Τύπου και Μέσων Μαζικής Ενηµέρωσης, µπορούν να καθορίζονται οι ειδικότερες προϋποθέσεις, καθώς και οι τυχόν αναγκαίες λεπτοµέρειες γα την εφαρµογή του παρόντος άρθρου».
5. Το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου
14 του ν. 1989/1991 όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως
εξής:
«Τα ανωτέρω ποσοστά κατανοµής του αγγελιοσήµου µπορούν ύστερα από σύµφωνη γνώµη όλων των δικαιούχων φορέων, να αυξοµειώνονται µε κοινή απόφαση των Υπουργών Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και Τύπου και Μέσων Μαζικής Ενηµέρωσης».
ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕ Σ (ΤΕΥΧΟΣ ΠΡ ΤΟ) 2876
_____________________________________________________________________________________________
Άρθρο 34
Έναρξη, ισχύος
Η ισχύς των διατάξεων του νόµου αυτού αρχίζει από τη δηµοσίευσή του στην Εφηµερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά στα επί µέρους άρθρα του.
Παραγγέλλοµε τη δηµοσίευση του παρόντος στην Εφηµερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως νόµου του Κράτους.